Szervezetfejlesztés
A folyamatos változásban navigáló cégtulajdonosként, vezetőként már biztos felismerted, hogy a munkatársaid fejlesztésébe fektetett pénz és idő többszörösen megtérül.
Ahhoz, hogy versenyképes maradj a BANI világban, elengedhetetlen, hogy fejleszd önmagad, csapatod, munkatársaidat, hogy javítsd versenyképességedet!
Ismerd meg szervezetekre kidolgozott megoldásainkat, hogy a változásokra rugalmasan reagáló munkatársakkal tudj reziliens szervezetet építeni!
Mi abban segítjük ügyfeleinket, hogy kihasználják a változásban rejlő lehetőségeket és fejlődési pályára állítsák önmagukat, munkatársaikat és cégüket.
A VUCA világ már a múlté. A mai, post-COVID világ már nemcsak VUCA, azaz volatilis - nagy kilengésű változásokon megyünk keresztül, egy bizonytalan (uncertain), komplex környezetben, ahol mindennek legalább két értelme van (ambiguous). A helyzet még ennél is kiélezettebb: BANI, azaz brittle - törékeny, anxius, azaz szorongó, Non-lineáris és Incomprehensible - azaz érthetetlen. Hogyan lehet egy folyton gyorsuló, kiszámíthatatlan, exponenciális változásokon átmenő világban tengelyben maradni, utat mutatni? Szerintünk ehhez elengedhetetlen soft-skillek fejlesztése, melyhez a Soft Skill Háromszög® segítségével építjük fel a vállalat fejlesztési stratégiáját.
Fő célunk, hogy mérhető fejlődést érjünk el ügyfeleinknél a soft-skillek használatában, azaz:
- Tisztábban és érthetőbben kommunikáljanak másokkal
- Hatékonyabban oldják meg konfliktusaikat
- Meggyőzően tudjanak előadni, prezentálni (lámpaláz mentesen, hatásosan)
- Értő figyelemmel tudjanak egymásnak visszejelzést adni
- Érték alapú, konzultatív értékesítők legyenek
- Rugalmasabban reagáljanak a változásokra
- Könnyen kezeljék a stresszesebb helyzeteket
- Be tudják osztani az idejüket, növeljék személyes hatékonyságukat
- Fejlődjön érzelmi intelligenciájuk
- Életük része legyen a fejlődési szemléletmód
- Sikeresen vigyék végig az agilis transzformációt
És ezáltal hosszú távon a cégeddel maradjon – akár ügyfél, akár munkatárs!
Tréningportfólió
Bővebb információt a képre kattintva találsz az egyes képzésekről!
Ismerd meg, hogyan dolgozunk mi!
Nálunk nincsenek dobozos megoldások. Megértettük, hogy minden iparág, minden cég saját kihívásokkal küzd, ezért egy sablonos megoldás nem hozná ki a legtöbbet munkatársaidból. Ezért az együtt gondolkodást szeretjük számokkal is megtámogatni. Ehhez hálózatkutatást, 360°-os mérést vagy elégedettség mérést használunk.
Ha megvan a diagnózis, akkor kidolgozunk az ügyfelünk igényeire szabott programot, ahol a legkritikusabb soft-skillek fejlesztése mellett figyelünk a csoportdinamikai folyamatokra is.
A tréning beépülését pedig utánkövető coachinggal és/vagy team coachinggal mélyítjük.
- Mérés (interjúk, hálózatkutatás, 360 fokos mérés, DISC, AC/DC)
- Cégre, kihívásra, csapatra szabott tréning és fejlesztési megoldások megoldások
- Utánkövető coaching
Előadástechnikai tréning
Mikor érdemes előadástechnikai tréningre jönni?
- Amikor unalmas, időrabló előadások foglalják el a csapatod idejét
- Amikor tudod, hogy fontos lenne az üzenetedet úgy átadni, hogy az meg is maradjon a hallgatókban
- Amikor már az előadás gondolatától is gombóc kerül a torkodba vagy a gyomrodba, és elfog a rettegés
- Amikor tudod, hogy az előadás előtt majd szívinfarktust kapsz, lever a víz és vattát tudnál köpni
Mit ad az előadástechnikai tréning?
- Megtanulsz úgy összerakni egy előadást, hogy az a hallgatóknak is átmenjen
- Megtanulod, hogy hogyan tudod magad érzelmileg úgy összerakni, felkészíteni, hogy csak az egészséges mennyiségű stressz legyen benned
- Megtanulod, hogy az előadás közben mivel tudod a legtöbbet tenni azért, hogy hallgatható legyen a szöveged
- Tippeket, trükköket, technikákat és sok visszajelzést kapsz az előadásoddal kapcsolatban
Ha túl sok neked 2 nap egyben, arra is van megoldásunk: 5×2 órás group coaching programban is fejlesztheted előadói képességedet, vagy jöhetsz egyéni coachingba is.
Mi kell ahhoz, hogy valakiből jó értékesítő legyen?
Tudjon meggyőzni másokat? Vagy még ez sem elég?
Mi hiszünk abban, hogy a sikeres értékesítés a jó kérdésekkel kezdődik. Ezért értékesítési tréningünk része a kérdezéstechnika. De itt nem állunk meg. A résztvevők olyan képességeket tanulnak, amivel kialakíthatják vevőjükben a bizalmat. Folyamatosan gyakorlunk, és visszajelzést adunk arról, hogy a résztvevők hol tartanak az értékesítési kompetencia fejlesztésben.
Mi nem hiszünk a tukmálásban, sokkal inkább abban, hogy érdemes megérteni, MI fontos az ügyfélnek, és azt úgy átadni neki, AHOGY ő azt meg is érti. Az értékesítési tanfolyamon olyan technikákat kapsz, amivel gyorsan megérted, hogy mire van szüksége igazán a vevődnek, és aztán ezt úgy tudod átadni neki, ahogy az számára a legérthetőbb: a vevő nyelvén beszélve.
És még itt sem állunk meg: tudjuk, hogy teljesen más egy személyes találkozás, mint egy telefonos vagy online értékesítés. Tréningünk ezért az ügyfél értékesítési csatornájára szabott: azt fejlesztjük, amire tényleg szükség van.
Kommunikáció fejlesztése
Nem tudunk nem kommunikálni.
Mégis, sok cég azért nem tud sikeres lenni, mert sem a cégen belül, sem kívül nem kommunikálnak megfelelően. Honnan tudod felismerni, hogy a vállalkozásodban kommunikációs gondok vannak?
- Elvesznek információk, kérések. Egyre többször hallod, hogy “nekem ezt nem mondták”, “nem szóltak”, “honnan kéne tudnom?”
- az információhiány miatt késnek a projektek, nem tudtok határidőre teljesíteni
- nő a stressz a szervezetben, a munkatársakban
- csökken a csapat összetartása
- csökken az ügyfél elégedettség
- csökkennek a megrendelések és a bevételek
- a munkatársak munkahelyet váltanak.
Milyen megoldást kínálunk mi?
Előzetes felmérés során ki szoktuk deríteni, hogy milyen problémákra szeretne az ügyfelünk megoldást. Lehet, hogy generációs és ehhez kapcsolódó kommunikációs problémákkal kell megbirkózni a cégben. Az is lehet, hogy nem tiszták a felelősségi körök, emiatt vész el az információ.
Vannak olyan ügyfeleink, akik virtuális csapatokban dolgoznak együtt, akik különböző kultúrákban élnek, eltérő kommunikációs stílussal próbálják eljuttatni az üzenetüket a csapattagoknak. Ezekre a helyzetekre különböző készségfejlesztő tréning és coaching megoldást javaslunk.
Konfliktusok a szervezetben
A változásokat sokan sokféleképpen éljük meg. Van, aki lehetőségként tekint rá, de sokan inkább veszélyforrásként. Milyen tünetei vannak a vállalaton belüli – nem jól menedzselt konfliktusoknak?
- elégedetlen munkatársak
- növekvő fluktuáció
- sok belső eszkaláció
- csökkentő produktivitás
Milyen megoldásokat kínálunk a konfliktusmenezsment hiányából eredő problémákra?
- csoportos szinten szimulációs helyzetekben tanulnak a résztvevők hatékony konfliktusmegoldási technikákat – amiket már aznaptól tudnak alkalmazni
- megtapasztalják, hogy a konfliktust nem elkerülni, hanem megoldani érdemes
- ehhez tréning, csoportos és team-coaching eszközt is használunk – a rendelkezésre álló idő és az ügyfél céljaitól függően.
Soft-skillek az agilis transzformációhoz
Milyen képességek szükségesek a sikeres agilis transzformációhoz?
Az agilis manifesztó szerint:
Az egyéneket és a személyes kommunikációt a módszertanokkal és eszközökkel szemben
A működő szoftvert az átfogó dokumentációval szemben.
A megrendelővel történő együttműködést a szerződéses egyeztetéssel szemben.
A változás iránti készséget a tervek szolgai követésével szemben.
Tréningünkön kiemelt figyelmet kap
- az asszertív, azaz érdekérvényesítő kommunikáció
- a stakeholder fókuszú problémamegoldás, ami az ügyféligények és prioritások megértésén alapul
- a felelősségvállalás fejlesztése (igen, tudjuk, hogy nagy falat), mert hisszük, hogy ez kell a változás iránti készség fejlesztéséhez
- a növekedési szemlélet és ezzel együtt a hibázási kultúra fejlesztése
- coaching szemlélet a csapatban
Hogyan dolgozunk?
Az ügyfél prioritásától és az agilis transzformáció mértékétől függően alkalmazunk tréning elemeket, egyéni és team coachingot.
Kapcsolódó bejegyzéseink
Fehér Csaba 25+ éve “mérnökember”, geek. Az utóbbi három évben egy agilis szervezeti transzformációt vezetett egy nagy magyar vállalatnál. Rendszeres előadó Közel-és Távol Keleten agilis vezetés témában. Vele beszélgettünk a belső erő fontosságáról, és arról, hogy mit tehetünk azért, hogy ez meglegyen.
A Te belső erőd. A vezető belső ereje. A vállalat belső ereje (1)
A Te belső erőd. A vezető belső ereje. A vállalat belső ereje (2)
A vezető belső ereje
A Team Coaching a világon egyre népszerűbb fejlesztési módszer vállalatok csapatai számára. A team coaching célja, hogy a csapat és annak vezetője is megerősödve, hatékonyabban együttműködve, mélyebb önsimeretre tegyen szert a folyamat során. Akkor érdemes team coachingot választani, amikor a csapat önmagán akar dolgozni, ami aztán kihat a csapat teljesítményére, munkájára, hatékonyságára. Itt is igaz ránk a módszertani sokszínűség, fontos számunkra, hogy megteremtsük a fejlesztéshez szükséges pszichológiai biztonságot, hogy a résztvevők nehéz, vagy akár kényes témákhoz is hozzá tudjanak nyúlni csapat szinten.
Mikor NE válaszd a team coachingot?
Ha a vállalat különböző pontjain kell kompetenciákat fejleszteni - pl. hatékonyabban kommunikáljanak a kollégák, akkor lehet, hogy jobban jársz egy soft skill fejlesztéssel. Ha inkább egy bulizós csapatépítő programot keresel, akkor se a team coachingot válaszd. Ha vezetőként azt akarod, hogy valaki oldja meg helyetted a team problémáit, ahhoz neked semmi közöd, akkor se gyere team coachingba.
Változásmenedzsment tréning
A változás az egyetlen állandó… és ennek ellenére mindenki a biztonság és kiszámíthatóság megteremtésére törekszik. Hogyan lehet egyszerre felkészülni a folyamatos változásra és megélni a biztonságot?
Tréningünkön személyes szinten a reziliencia, azaz az érzelmi rugalmasság fejlesztésén dolgozunk. Csapat szinten megismerik azokat a módszereket, amivel a változás is biztonságossá és kiszámíthatóbbá tehető.
A személyes reziliencia fejlesztéséhez instant megoldásokat ebből a videónkból is kaphattok.
Soft skillek: hogyan kapcsolódj másokhoz?
PODCAST
Soft skillek, mint a kapcsolódás készségei
PODCAST
Ki tartja?
Szilvási Gabriella
a Soft Skill Akadémia alapítója, Munka és szervezetpszichológus, PCC minősítésű business coach, NLP tréner
Coachként fontos számomra a folyamatos szakmai fejlődés. Ezt az ICF nemzetközi akkreditációja is garantálja. 2021-től PCC minősítéssel dolgozom ügyfeleimmel, és 2024-től nemzetközi team coach minősítéssel is rendelkezem.
Munka-és szervezetpszichológusként a munkavállalók jólléte, kompetenciafejlesztése a van fókuszomban, melyhez a coaching szemléleten túl a pozitív pszichológia eszköztárát is használom.
Minősítéseim:
NLP tréner
PCC minősítésű coach
Team Coach
Együttműködő partnereink mind munka-és szervezetpszichológusok, területük kiváló képviselői, akik nemcsak elméleti, de gyakorlati tapasztalattal is rendelkeznek számos iparágban.
GYIK
Lásd tréningportfólió…